Zachęcamy Cię do bezpłatnego wyrobienia Karty. Przyjdź do dowolnego Punktu Obsługi Pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego (POP ZTM) np. na stacjach metra lub Wydziału Obsługi Mieszkańców w urzędach dzielnic (WOM).
Jeżeli posiadasz nośnik:
· Złóż wypełniony wniosek, okaż wymagane dokumenty (szczegóły na stronie internetowej ZTM) i udostępnij nośnik (informacja o nośnikach powyżej).
· Odbierz od razu swoją Kartę z wgranym e-hologramem.
Jeżeli nie posiadasz nośnika:
· Złóż wypełniony wniosek, okaż wymagane dokumenty (szczegóły na stronie internetowej ZTM) i udostępnij aktualną fotografię.
· W POP ZTM odbierz Kartę od ręki. W WOM przyjdź po odbiór w wyznaczonym terminie.
Potrzebne dokumenty:
· wniosek wypełniony i podpisany przez pełnoletnie osoby (wnioski dostępne są w POP ZTM, WOM lub na stronie internetowej ZTM);
· dokument potwierdzający tożsamość (np. dowód osobisty);
· jeżeli nie masz stałego meldunku w Warszawie to dokumenty potwierdzające rozliczenie PIT w Warszawie (np. UPO wraz z pierwszą stroną PIT z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem UPO);
· spersonalizowany nośnik akceptowany przez ZTM (np. karta miejska (WKM), elektroniczna legitymacja studencka czy karta ucznia). Jeśli go nie posiadasz, weź ze sobą aktualne zdjęcie;
· dokumenty potwierdzające stopień pokrewieństwa gdy rodzic składa wniosek o Karty dla dzieci (np. akt urodzenia dziecka) lub wniosek o sprawdzenie pokrewieństwa na podstawie bazy ewidencji ludności.
Czas oczekiwania:
· od ręki z nośnikiem lub bez w POP,
· od ręki gdy masz nośnik w WOM,
· maksymalnie do 30 dni, gdy nie masz nośnika i składasz wniosek w WOM.
Koszty:
Bezpłatnie wgranie uprawnień Karty gdy posiadasz swój nośnik. Więcej o nośnikach w zakładce:
Strefa użytkowników Kart.
Bezpłatnie gdy wyrabiasz pierwszą swoją Kartę i wgrywasz ją na nową kartę miejską (WKM).
Odpłatne gdy np. zniszczysz lub zgubisz kartę miejską i wnioskujesz o duplikat (szczegóły na stronie www.wtp.waw.pl). Wgranie uprawnień Karty tzw. e-hologramu na duplikat karty miejskiej jest bezpłatne.
Zgodnie z Zarządzenie nr 926/2022 Prezydenta miasta stołecznego Warszawy z dnia 30 maja 2022 r. osobami, które mogą składać wnioski o Kartę są:
- osoby zameldowane w Warszawie na pobyt stały,
- lub osoby zamieszkałe na terenie m. st. Warszawy, które rozliczą podatek dochodowy od osób fizycznych za poprzedni rok w stołecznym urzędzie skarbowym oraz dzieci tych osób.
Lista aktualnie obowiązujących formularzy PIT dla osób fizycznych znajduje się na stronie Ministerstwa Finansów https://www.podatki.gov.pl/.
Jeśli rozliczasz podatek przez internet, potwierdzeniem jest wydrukowane UPO (Urzędowe Poświadczenie Odbioru) wraz z pierwszą stroną PIT z numerem dokumentu. Numer powinien zgadzać się z identyfikatorem UPO. W przypadku braku numeru okaż podstemplowane przez warszawski urząd skarbowy zaświadczenie lub pierwszą stronę PIT.
Jeśli rozliczasz się w formie papierowej dokumentem potwierdzającym są również podstemplowane przez warszawski urząd skarbowy zaświadczenie lub pierwsza strona PIT-u.
Uwaga. W przypadku PIT-ów: PIT-36L oraz PIT-16A konieczne jest dodatkowe zaświadczenie z Urzędu Skarbowego zawierające adres zamieszkania podatnika.